mandag 29. desember 2014

Lat og arbeidsløs, og julaften...



Vært dårlig med oppdateringer i det siste...har vært opptatt med å klø på mosquitos-stikka mine...
Neida...jo, det og har i tillegg vært lat..Om 2 dager har vi vært her en hel måned....har gått fort, men samtidig litt sakte. Er mye alene her nede. Rafael jobber jo 40 timer i uka. Er ikke det at jeg ikke trives i mitt eget selskap, men jeg er jo ikke SÅ festlig heller.
Tanken om å skaffe meg noen venner har streifet meg et par ganger, men de i området er jo folk som jobber, kjærestepar på ferie, og pensjonister.. Og hvis du kommer i kontakt med noen av de som ikke er på ferie skal de prøve å selge deg noe, eller bare "vise deg" butikken sin... Bah!

Jeg har vært innom tanken om frivillighetsarbeid også, er mye fattigdom her, og mye å hjelpe til med. Men frivillighetsarbeid her som i mange andre land koster penger. MASSE penger. Hvorfor skal man ikke få lov til å hjelpe til og jobbe gratis? Hadde kontoen vært stappfull hadde jeg gjerne gjort det, men når man er på stramt budsjett selv så blir det vanskelig.
En vanlig jobb blir også uaktuelt, da jeg ikke har arbeidstillatelse...og i tillegg hadde jeg kanskje tatt jobben fra noen som trenger den mer enn meg. 

SÅ, fra nyttår får jeg bare gi jernet når det kommer til spansken. Er på tide å få fingeren ut, og kaste alle hemninger så man kan få lært seg språket! At det kan gå an å bli så treg! Får bare slå meg til ro med at jeg er arbeidsløs fram til april, ta med meg notater ned på stranda, og pugge i deilige omgivelser...
Ellers tar jeg gjerne imot tips hvis noen vet om en jobb online ☺






Ja, julaften ja...

Piña colada og øl mens vi ventet
på spansk middagstid.
Fikk denne fine julblomsten
fra familien på selveste
julaften!!
God Jul fra Rafael!


Julaften ble i år litt annerledes... vi var tilsammen 12 stykks til middag, noen gamle og noen unge. 9 spanjoler, en argentiner, en italiener og meg. Spanske julesanger, manchego-ost, serrano-skinke, rom og cola, og feite sigarer. 
Når klokka ble midnatt dro de gamle hjem, og de unge dro på bar. 9 stykker i en pick-up, for her er det helt greit å fylle opp planet med folk. Baren var spritutsalg med DJ. Du kjøper sprit og blandevann inne, og så får du servert en bøtte med is og plastglass.         

3 timer senere var rom og cola fortært, og julaften var over for i år....


Kvelden på første juledag ble tilbragt på stranda..
Med øl, potetgull og film....
Kvelden på første juledag ble tilbragt på
stranda, med øl, potetgull og film :)


hits
Blogglisten


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar