mandag 15. desember 2014

INTERNETT, svett busstur og et toalett som ikke virker!




Mandag formiddag, og vi har endelig nett i hus... Tok bussen til kjøpesenteret på morgenen... Og etter å ha prøvd VISA-kortet mitt i 3 minibanker, der ingen kunne lese kortet fikk jeg omsider lov til å betale med kort i Claro-butikken...bah... Hun måtte jo bøye seg ned for å sette inn kontakten stakkars!

Bussturen hjem var ca like komplisert...for her er den ingen buss som er full (!) Og nå som været har vært litt ruskete er det ingen som gidder å gå. Med to skolegutter hengende ut av døra, og pengemannen (eller billettmann, hvis de hadde hatt billetter) hengende fast i vinduskarmen, balanserende på en list langs utsiden av bussen kom vi til slutt frem til der jeg bor... Svett både foran og bak, og lettere oppgitt etter å måtte gå ut og inn i bussen for hvert menneske som skulle forbi og ut..

MEN, skal ikke klage på busstilbudet her. Prisen er 30DOP (4,8 kr) innenfor hele Bavaro, og de plukker deg opp når du rekker ut handa, og slipper deg av der du måtte ønske :) Så da får man bare finne seg i litt kroppskontakt og dårlig ånde...



I dag morges hadde vi en diskusjon her hjemme om hvordan man skal håndtere toalettet... Først og fremst skal det så lite papir i toalettet som mulig, helst null...noe jeg finner nokså grisete. For hvor må papiret da? Jo, i en bøtte ved siden av(!) Vi ha alikevel eksperimentert litt for å se hvor mye som KAN skylles ned, og hvordan man skal trykke på knappen. Jeg har funnet ut løsningen! MEN det trodde Rafael han hadde også, og etter han hadde vist meg hvordan det "måtte gjøres" i dag tidlig, joda, da virket det ikke lenger...

Så nå sitter jeg her tissatrengt og venter på at han skal komme fra jobb så han kan fikse en som kan fikse... 


MEN jeg har ihvertfall INTERNETT!!!!  USB-stick med 7GB...Juhuuu... Varer vel ca. 4 dager...  

Hasta Luego!!



Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar